Afbeelding
Foto: Destiny van Geffen

“De kleur roze past goed bij ons en bij onze Doodles”

Lokale ondernemer

Anne-Marie en Parel Claessens, moeder en dochter, zijn samen actief op het gebied van dierenvoer en hondenvoeding. Een belangrijke inspiratiebron vormen hun eigen twee doodles. Oneerbiedig zou je ze ‘proefkonijnen’ kunnen noemen. “Het is inderdaad zo dat we aan de hand van onze eigen honden een goede indruk krijgen van het voer. De ene is namelijk enorm kieskeurig, dus als zij het eet, is het zeker lekker. De ander is erg gevoelig, dus daarbij houden we nauwlettend in de gaten wat het voer met de darmen doet”, vertellen ze lachend.

Tekst: Caroline Houmes


Dat Anne-Marie iets met honden zou gaan doen, lag al vanaf haar jeugd voor de hand. Met een vader als politieagent waren er altijd honden in huis. Het was dus bijna logisch dat zij een trimsalon opende. Toen op een gegeven moment een van haar eigen honden ziek werd, ging zij op zoek naar goede voeding. Zo kwam van het één het ander. “Ik ging me steeds meer interesseren in voeding. Om die reden heb ik de opleiding tot voedingsdeskundige voor honden en katten gedaan. Het voer dat ik voor mijn eigen hond kocht, verkocht ik via de trimsalon ook aan andere ‘baasjes’. Uiteindelijk nam de verkoop zo’n vlucht dat ik in 2010 de trimsalon sloot en de webshop TrenT Dierenvoer startte.”

Samen ondernemen
De start van Parel in het bedrijf van haar moeder lag al even voor de hand. In het gezin speelden de honden en de webshop een belangrijke rol. Parel was nog maar zes jaar toen ze al graag met Anne-Marie meeging om bestellingen te bezorgen. Anne-Marie: “Van onze drie kinderen was Parel altijd heel stellig: zij wilde het bedrijf in.” Parel vertelt: “Mijn ouders vonden dat ik eerst moest gaan studeren. Maar na een paar dagen Verpleegkunde wist ik zeker dat ik gewoon aan de slag wilde. Dat is nu twee jaar geleden.”

Hondenvoer voor Doodles
Naast het voer dat zij verkopen via TrenT hebben ze inmiddels ook een eigen dierenvoer ontwikkeld, speciaal voor doodles. “We vinden dit zo’n leuk ras dat we daarvoor het allerbeste wilden hebben. Na lang zoeken concludeerden we dat dat er niet was. Toen zijn we er zelf mee aan de slag gegaan. Ons merk Doodle Food wordt volledig op natuurlijke basis gemaakt. Het is geweldig om te zien dat het zo aanslaat.”

Iedereen doet mee
Met moeder en dochter die samen ondernemen en werken vanuit de woonkamer is het logisch dat eigenlijk het hele gezin betrokken is. Daarnaast hebben Anne-Marie en Parel nog drie parttime medewerkers in dienst. Opvallend aan de kleding, de koelbus en de website is de kleur roze. “Het past goed bij ons karakter en bij onze sprankelende Doodles.”

Digitale krant